پرسیدم: چرا امام حسین علیه السلام و پدر و مادر بزرگوارشان را ثارالله(خون خدا) می نامند؟

مفصل توضیح داد

که خلاصه اش می شود:

ریخته شدن خون این سه معصوم بر زمین.

خون بهای آنها خداست.

و در نهایت: انتقام این خونها توسط امام منتقم گرفته خواهد شد.

گفتم: ریخته شدن خون امیرالمومنین و سیدالشهدا را می فهمم، اما...

اشکهایش پاسخ کاملی بود بر سوال ناقصم...

اما...

اما آیا شیعه مواظب بوده که اشکهایش مانع دیدن حقایق آن نصفه روز نگردد؟!